- یدک بیست
- مرکز مقالات
- مقالات عمومی
- چطور واشر سرسیلندر خراب را تشخیص دهیم
چطور واشر سرسیلندر خراب را تشخیص دهیم
خلاصه
1404/04/31
تشخیص خرابی واشر سرسیلندر در ایران، مانند هر جای دیگری، نیازمند توجه به یک سری علائم و انجام تستهای تخصصی است. با توجه به شرایط خاص ایران (مثل کیفیت پایینتر سوخت و روغن در بر
تشخیص خرابی واشر سرسیلندر در ایران، مانند هر جای دیگری، نیازمند توجه به یک سری علائم و انجام تستهای تخصصی است. با توجه به شرایط خاص ایران (مثل کیفیت پایینتر سوخت و روغن در برخی موارد، و استهلاک بالای خودروها)، توجه به این علائم و انجام به موقع تعمیرات اهمیت بیشتری پیدا میکند.
**علائم رایج خرابی واشر سرسیلندر در ایران:**
* **مخلوط شدن آب و روغن:** این شاید مهمترین و واضحترین نشانه باشد.
* **روغن شیری رنگ:** اگر روغن موتور شما به رنگ شیری یا قهوهای روشن درآمده باشد، نشانه ورود آب به داخل روغن است. این وضعیت بسیار خطرناک است و باید فورا بررسی شود.
* **کاهش سطح آب رادیاتور و افزایش سطح روغن:** اگر به طور مرتب مجبور به اضافه کردن آب به رادیاتور هستید، در حالی که سطح روغن موتور بالاتر از حد نرمال است، احتمال نشت آب به داخل محفظه روغن وجود دارد.
* **وجود کف سفید یا رسوب در درب روغن:** باز کردن درب روغن (محل اضافه کردن روغن) و مشاهده کف سفید یا رسوبات کرمی رنگ، میتواند نشانه مخلوط شدن آب و روغن باشد.
* **گرم شدن بیش از حد موتور (جوش آوردن):**
* **آمپر آب بالا:** اگر آمپر آب (نشانگر دمای موتور) به طور مداوم بالا باشد یا به محدوده قرمز برسد، موتور در حال جوش آوردن است.
* **خروج بخار آب از اگزوز:** خروج بخار آب زیاد (به خصوص اگر هوا گرم باشد) میتواند نشانه ورود آب به داخل سیلندر و سوختن آن همراه با بنزین باشد.
* **کاهش قدرت موتور:** گرم شدن بیش از حد موتور میتواند منجر به کاهش توان و راندمان موتور شود.
* **خروج دود سفید از اگزوز:**
* **دود سفید غلیظ و مداوم:** اگر دود سفید غلیظی به طور مداوم از اگزوز خارج شود (به خصوص بعد از روشن کردن موتور)، میتواند نشانه نشت آب به داخل سیلندر و سوختن آن باشد. (توجه: در هوای سرد، خروج دود سفید کمرنگ در ابتدای روشن کردن موتور طبیعی است.)
* **وجود حباب در رادیاتور یا منبع انبساط:**
* **مشاهده حباب:** در حالی که موتور روشن است، درب رادیاتور (در صورت وجود) یا درب منبع انبساط را با احتیاط باز کنید. اگر حبابهای هوا به طور مداوم در حال خروج باشند، نشانه نشت گازهای ناشی از احتراق به داخل سیستم خنک کننده است. (احتیاط: درب رادیاتور یا منبع انبساط را زمانی باز کنید که موتور خنک باشد تا از سوختگی جلوگیری شود.)
* **بد کار کردن موتور:**
* **لرزش موتور:** نشت کمپرس (فشرده سازی) از یک یا چند سیلندر میتواند باعث لرزش و بد کار کردن موتور شود.
* **کاهش شتاب:** اگر خودرو شتاب سابق را ندارد و به اصطلاح "کم آورده"، ممکن است واشر سرسیلندر آسیب دیده باشد.
* **افزایش فشار در سیستم خنک کننده:**
* **سفت شدن بیش از حد شلنگهای رادیاتور:** اگر شلنگهای رادیاتور به طور غیرعادی سفت و پرفشار باشند، نشانه افزایش فشار در سیستم خنک کننده
در سایت یدک بیست، فروشندگان عمده و جز لوازم یدکی می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و سوابق کاری آنها دسترسی داشته باشند. سایت یدک بیست به نشانی https://www.YadakBist.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات فروشندگان، مراکز پخش و توزیع لوازم یدکی، تولیدکنندگان لوازم یدکی می باشد. اگر می توانید لوازم یدکی بفروشید در سایت یدک بیست ثبت نام نموده و رزومه خود را ثبت کنید.
**علائم رایج خرابی واشر سرسیلندر در ایران:**
* **مخلوط شدن آب و روغن:** این شاید مهمترین و واضحترین نشانه باشد.
* **روغن شیری رنگ:** اگر روغن موتور شما به رنگ شیری یا قهوهای روشن درآمده باشد، نشانه ورود آب به داخل روغن است. این وضعیت بسیار خطرناک است و باید فورا بررسی شود.
* **کاهش سطح آب رادیاتور و افزایش سطح روغن:** اگر به طور مرتب مجبور به اضافه کردن آب به رادیاتور هستید، در حالی که سطح روغن موتور بالاتر از حد نرمال است، احتمال نشت آب به داخل محفظه روغن وجود دارد.
* **وجود کف سفید یا رسوب در درب روغن:** باز کردن درب روغن (محل اضافه کردن روغن) و مشاهده کف سفید یا رسوبات کرمی رنگ، میتواند نشانه مخلوط شدن آب و روغن باشد.
* **گرم شدن بیش از حد موتور (جوش آوردن):**
* **آمپر آب بالا:** اگر آمپر آب (نشانگر دمای موتور) به طور مداوم بالا باشد یا به محدوده قرمز برسد، موتور در حال جوش آوردن است.
* **خروج بخار آب از اگزوز:** خروج بخار آب زیاد (به خصوص اگر هوا گرم باشد) میتواند نشانه ورود آب به داخل سیلندر و سوختن آن همراه با بنزین باشد.
* **کاهش قدرت موتور:** گرم شدن بیش از حد موتور میتواند منجر به کاهش توان و راندمان موتور شود.
* **خروج دود سفید از اگزوز:**
* **دود سفید غلیظ و مداوم:** اگر دود سفید غلیظی به طور مداوم از اگزوز خارج شود (به خصوص بعد از روشن کردن موتور)، میتواند نشانه نشت آب به داخل سیلندر و سوختن آن باشد. (توجه: در هوای سرد، خروج دود سفید کمرنگ در ابتدای روشن کردن موتور طبیعی است.)
* **وجود حباب در رادیاتور یا منبع انبساط:**
* **مشاهده حباب:** در حالی که موتور روشن است، درب رادیاتور (در صورت وجود) یا درب منبع انبساط را با احتیاط باز کنید. اگر حبابهای هوا به طور مداوم در حال خروج باشند، نشانه نشت گازهای ناشی از احتراق به داخل سیستم خنک کننده است. (احتیاط: درب رادیاتور یا منبع انبساط را زمانی باز کنید که موتور خنک باشد تا از سوختگی جلوگیری شود.)
* **بد کار کردن موتور:**
* **لرزش موتور:** نشت کمپرس (فشرده سازی) از یک یا چند سیلندر میتواند باعث لرزش و بد کار کردن موتور شود.
* **کاهش شتاب:** اگر خودرو شتاب سابق را ندارد و به اصطلاح "کم آورده"، ممکن است واشر سرسیلندر آسیب دیده باشد.
* **افزایش فشار در سیستم خنک کننده:**
* **سفت شدن بیش از حد شلنگهای رادیاتور:** اگر شلنگهای رادیاتور به طور غیرعادی سفت و پرفشار باشند، نشانه افزایش فشار در سیستم خنک کننده
در سایت یدک بیست، فروشندگان عمده و جز لوازم یدکی می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و سوابق کاری آنها دسترسی داشته باشند. سایت یدک بیست به نشانی https://www.YadakBist.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات فروشندگان، مراکز پخش و توزیع لوازم یدکی، تولیدکنندگان لوازم یدکی می باشد. اگر می توانید لوازم یدکی بفروشید در سایت یدک بیست ثبت نام نموده و رزومه خود را ثبت کنید.
فروشنده های لوازم یدکی به ترتیب ستاره در سایت یدک بیست
اگر شما هم فروشگاه،عمده فروشی،خرده فروشی، تولیدی لوازم یدکی اتومبیل و سایر کسب و کارهای مرتبط با لوازم یدکی اتومبیل دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک بیست» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن فروشنده های لوازم یدکی به ترتیب ستاره در سایت یدک بیست
سایر مطالب آموزشی سایت یدک بیست :
- چرا قیمت قطعات یدکی در بازار نوسان دارد
- چه زمانی باید کمک فنر را تعویض کرد
- آیا قطعات یدکی ساخت ایران کیفیت قابل قبولی دارند
- چرا نباید از لوازم یدکی بدون بستهبندی معتبر استفاده کرد
- چه عواملی عمر قطعات ترمز را کم میکنند
- برای خودروهای کارکرده چه قطعاتی باید حتما تعویض شوند
- آیا استفاده از فیلتر تقلبی به موتور آسیب میزند
- نقش فیلتر سوخت در عملکرد موتور چیست
- کدام چراغها زودتر نیاز به تعویض دارند
- آیا تعویض باتری بهتنهایی قابل انجام است
- چطور عمر مفید لاستیک خودرو را افزایش دهیم