- یدک بیست
- مرکز مقالات
- مقالات عمومی
- آیا ترموستات بازمانده باعث جوش آوردن خودرو میشود
آیا ترموستات بازمانده باعث جوش آوردن خودرو میشود
خلاصه
1404/08/04
ترموستات بازمانده (یا ترموستات گیر کرده در حالت باز) به ندرت به تنهایی باعث جوش آوردن خودرو در ایران میشود، اما میتواند به این مشکل دامن بزند و شرایط را برای جوش آوردن مهیا ک
ترموستات بازمانده (یا ترموستات گیر کرده در حالت باز) به ندرت به تنهایی باعث جوش آوردن خودرو در ایران میشود، اما میتواند به این مشکل دامن بزند و شرایط را برای جوش آوردن مهیا کند. در اینجا دلایل آن را بررسی میکنیم:
**چرا ترموستات بازمانده به تنهایی معمولاً باعث جوش آوردن نمیشود:**
* **جریان دائمی آب:** ترموستات بازمانده به این معنی است که آب رادیاتور به طور مداوم در حال گردش در موتور است، حتی زمانی که موتور سرد است. این موضوع باعث میشود موتور دیرتر به دمای کارکرد بهینه برسد.
* **خنککنندگی بیش از حد در هوای سرد:** در فصل سرد سال، جریان دائمی آب باعث میشود موتور بیش از حد خنک بماند. این موضوع میتواند مشکلاتی مانند کاهش راندمان موتور، افزایش مصرف سوخت و استهلاک بیشتر قطعات را به همراه داشته باشد.
* **خنککنندگی کافی در هوای گرم:** در فصل گرم، جریان دائمی آب میتواند به خنک نگه داشتن موتور کمک کند. به همین دلیل، در شرایط عادی و با عملکرد صحیح سایر اجزای سیستم خنککننده، ترموستات بازمانده به تنهایی باعث جوش آوردن نمیشود.
**چرا ترموستات بازمانده میتواند به جوش آوردن دامن بزند:**
* **کاهش راندمان سیستم خنککننده:** ترموستات بازمانده باعث میشود سیستم خنککننده نتواند به طور موثر دمای موتور را کنترل کند. در نتیجه، اگر موتور تحت فشار زیادی قرار گیرد (به عنوان مثال، رانندگی در سربالایی با بار زیاد در هوای گرم)، سیستم خنککننده ممکن است نتواند دمای موتور را در محدوده مجاز نگه دارد و موتور جوش بیاورد.
* **تشدید مشکلات دیگر:** ترموستات بازمانده میتواند مشکلات دیگر سیستم خنککننده را تشدید کند. به عنوان مثال، اگر رادیاتور کثیف باشد یا فن به درستی کار نکند، ترموستات بازمانده میتواند باعث شود موتور سریعتر جوش بیاورد.
* **جلوگیری از هشدار به موقع:** ترموستات بازمانده ممکن است باعث شود آمپر آب به طور غیرطبیعی پایین بماند و راننده متوجه افزایش تدریجی دمای موتور نشود تا زمانی که خیلی دیر شده و موتور جوش آورده است.
**عوامل دیگری که در جوش آوردن خودرو در ایران نقش دارند:**
* **آب و هوای گرم:** دمای بالای هوا در بسیاری از مناطق ایران میتواند فشار زیادی به سیستم خنککننده وارد کند.
* **کیفیت پایین آب رادیاتور:** استفاده از آب معمولی به جای مایع خنککننده مناسب میتواند باعث خوردگی و رسوب در سیستم خنککننده شود و راندمان آن را کاهش دهد.
* **مشکلات رادیاتور:** کثیف بودن، مسدود شدن یا نشتی رادیاتور میتواند باعث کاهش راندمان آن شود.
* **مشکلات فن:** از کار افتادن یا درست کار نکردن فن (به خصوص فن الکتریکی) میتواند باعث کاهش جریان هوا در اطراف رادیاتور شود.
* **نشتی در سیستم خنککننده:** نشتی آب از هر نقطهای در سیستم خنککننده (مانند شلنگها، واتر پمپ یا سرسیلندر) میتواند باعث کاهش سطح آب و جوش آوردن موتور شود.
در سایت یدک بیست، فروشندگان عمده و جز لوازم یدکی می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و سوابق کاری آنها دسترسی داشته باشند. سایت یدک بیست به نشانی https://www.YadakBist.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات فروشندگان، مراکز پخش و توزیع لوازم یدکی، تولیدکنندگان لوازم یدکی می باشد. اگر می توانید لوازم یدکی بفروشید در سایت یدک بیست ثبت نام نموده و رزومه خود را ثبت کنید.
**چرا ترموستات بازمانده به تنهایی معمولاً باعث جوش آوردن نمیشود:**
* **جریان دائمی آب:** ترموستات بازمانده به این معنی است که آب رادیاتور به طور مداوم در حال گردش در موتور است، حتی زمانی که موتور سرد است. این موضوع باعث میشود موتور دیرتر به دمای کارکرد بهینه برسد.
* **خنککنندگی بیش از حد در هوای سرد:** در فصل سرد سال، جریان دائمی آب باعث میشود موتور بیش از حد خنک بماند. این موضوع میتواند مشکلاتی مانند کاهش راندمان موتور، افزایش مصرف سوخت و استهلاک بیشتر قطعات را به همراه داشته باشد.
* **خنککنندگی کافی در هوای گرم:** در فصل گرم، جریان دائمی آب میتواند به خنک نگه داشتن موتور کمک کند. به همین دلیل، در شرایط عادی و با عملکرد صحیح سایر اجزای سیستم خنککننده، ترموستات بازمانده به تنهایی باعث جوش آوردن نمیشود.
**چرا ترموستات بازمانده میتواند به جوش آوردن دامن بزند:**
* **کاهش راندمان سیستم خنککننده:** ترموستات بازمانده باعث میشود سیستم خنککننده نتواند به طور موثر دمای موتور را کنترل کند. در نتیجه، اگر موتور تحت فشار زیادی قرار گیرد (به عنوان مثال، رانندگی در سربالایی با بار زیاد در هوای گرم)، سیستم خنککننده ممکن است نتواند دمای موتور را در محدوده مجاز نگه دارد و موتور جوش بیاورد.
* **تشدید مشکلات دیگر:** ترموستات بازمانده میتواند مشکلات دیگر سیستم خنککننده را تشدید کند. به عنوان مثال، اگر رادیاتور کثیف باشد یا فن به درستی کار نکند، ترموستات بازمانده میتواند باعث شود موتور سریعتر جوش بیاورد.
* **جلوگیری از هشدار به موقع:** ترموستات بازمانده ممکن است باعث شود آمپر آب به طور غیرطبیعی پایین بماند و راننده متوجه افزایش تدریجی دمای موتور نشود تا زمانی که خیلی دیر شده و موتور جوش آورده است.
**عوامل دیگری که در جوش آوردن خودرو در ایران نقش دارند:**
* **آب و هوای گرم:** دمای بالای هوا در بسیاری از مناطق ایران میتواند فشار زیادی به سیستم خنککننده وارد کند.
* **کیفیت پایین آب رادیاتور:** استفاده از آب معمولی به جای مایع خنککننده مناسب میتواند باعث خوردگی و رسوب در سیستم خنککننده شود و راندمان آن را کاهش دهد.
* **مشکلات رادیاتور:** کثیف بودن، مسدود شدن یا نشتی رادیاتور میتواند باعث کاهش راندمان آن شود.
* **مشکلات فن:** از کار افتادن یا درست کار نکردن فن (به خصوص فن الکتریکی) میتواند باعث کاهش جریان هوا در اطراف رادیاتور شود.
* **نشتی در سیستم خنککننده:** نشتی آب از هر نقطهای در سیستم خنککننده (مانند شلنگها، واتر پمپ یا سرسیلندر) میتواند باعث کاهش سطح آب و جوش آوردن موتور شود.
در سایت یدک بیست، فروشندگان عمده و جز لوازم یدکی می توانند رزومه خود را ثبت کنند تا مشتریان بتوانند آسان تر به اطلاعات و سوابق کاری آنها دسترسی داشته باشند. سایت یدک بیست به نشانی https://www.YadakBist.ir یک سایت عالی جهت ثبت آگهی و تبلیغات فروشندگان، مراکز پخش و توزیع لوازم یدکی، تولیدکنندگان لوازم یدکی می باشد. اگر می توانید لوازم یدکی بفروشید در سایت یدک بیست ثبت نام نموده و رزومه خود را ثبت کنید.
فروشنده های لوازم یدکی به ترتیب ستاره در سایت یدک بیست
اگر شما هم فروشگاه،عمده فروشی،خرده فروشی، تولیدی لوازم یدکی اتومبیل و سایر کسب و کارهای مرتبط با لوازم یدکی اتومبیل دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک بیست» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن فروشنده های لوازم یدکی به ترتیب ستاره در سایت یدک بیست
سایر مطالب آموزشی سایت یدک بیست :
- آیا کیفیت قطعات برقی خودرو به برند وابسته است
- چگونه شیلنگهای آب را بررسی و تعویض کنیم
- آیا سنسور دمای آب نیاز به تعویض دورهای دارد
- چه زمانی ترمز ضد قفل نیاز به سرویس دارد
- چه قطعاتی با تغییر فصل باید بررسی شوند
- چگونه عمل نکردن سنسور دور موتور را تشخیص دهیم
- آیا سنسور اکسیژن خراب باعث افزایش مصرف سوخت میشود
- چرا باید برای خودروی گازسوز از شمعهای مخصوص استفاده کرد
- چه برندی از دیسک ترمز بهتر عمل میکند
- آیا میتوان به قطعات یدکی عرضهشده در دیجیکالا اعتماد کرد
- چرا در زمان رانندگی چراغ چک روشن میشود